Συζήτηση επί των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου
«Συγκέντρωση και αδειοδότηση Επιχειρήσεων Μέσων Ενημέρωσης και άλλες διατάξεις» (Μέρος 2ο)
5.7.07
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήρης Χατζηγάκης):Το λόγο έχει ο κ. Βεργίνης.
ΞΕΝΟΦΩΝ ΒΕΡΓΙΝΗΣ: Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, κύριοι συνάδελφοι, μίλησα προχθές επί της αρχής και εκεί τόνισα όλα τα βασικά χαρακτηριστικά που έχει αυτό το νομοσχέδιο.
Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει —και απορώ γιατί επιμένει η Αξιωματική Αντιπολίτευση ιδιαιτέρως- την πληρότητα του νομοσχεδίου ως προς το περιεχόμενο, την ακρίβεια ως προς τη διατύπωση και παράλληλα, ότι ρυθμίζει όλα τα θέματα που εκκρεμούσαν.
Κανένας δεν μπορεί να αμφισβητήσει τη γραφειοκρατία που επικρατούσε και κανένας δεν μπορεί να αμφισβητήσει την έλλειψη δομής, συνέπειας και συνέχειας που είχε ακόμα και το νομοθετικό πλαίσιο.
Δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει απ’ αυτό το νομοσχέδιο ότι ξεκαθαρίζει το ραδιοτηλεοπτικό τοπίο για τα επόμενα χρόνια, ότι δημιουργεί, επιτέλους, ένα σταθερό, επαρκές και συνεπές πλαίσιο που διέπει όλα τα θέματα αδειοδότησης επιχειρήσεων των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Όπως επίσης δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει ότι περιορίζει σημαντικότατα -θα έλεγα- γραφειοκρατικές διαδικασίες στις οποίες υποβάλλονται οι σταθμοί που λειτουργούν ή αυτοί που πρόκειται να αδειοδοτηθούν και να εγκατασταθούν προσεχώς.
Επίσης, εκσυγχρονίζει το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, λαμβάνοντας υπόψη όλο το υφιστάμενο και παράλληλα αυτό που λειτουργεί στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Δημιουργεί, επομένως, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι —και πρέπει να το ομολογήσετε όλοι και να το ομολογήσουμε- μία τάξη και μια ασφάλεια στον κλάδο, προκειμένου να βελτιωθεί η επιχειρηματικότητα, αλλά και η λειτουργία όλων αυτών των ραδιοτηλεοπτικών σταθμών. Παράλληλα, αφαιρώντας αυτή τη γραφειοκρατία να προσελκύσουμε και επενδύσεις όχι μονάχα από μεγάλους επενδυτές —αυτό είναι το ζητούμενο από εσάς, αυτό και από εμάς- αλλά και από μικρούς επενδυτές, ώστε να επενδύσουν σε αυτές τις επιχειρήσεις ραδιοφώνου και τηλεοράσεως.
Άρα, τι ζητάμε; Ζητάμε ένα θεσμικό πλαίσιο συνεπές και με διάρκεια. Παράλληλα, ζητάμε να μην υπάρχει αυτή η αρχή της διάκρισης. Πράγματι, αυτό το πλαίσιο βασίζεται στην αρχή της μη διάκρισης. Παράλληλα, ενισχύει την ποιοτική παροχή υπηρεσιών στην κοινωνία μας ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά.
Δυο θέματα τα οποία γεννώνται: Έθεσα και προχθές, κύριε Υπουργέ, το θέμα των περιφερειακών σταθμών. Πραγματικά κυρίως εμείς, οι Βουλευτές της περιφέρειας, κατακλυζόμαστε από τηλεφωνήματα κατά πόσο πράγματι καταργούνται ή δεν καταργούνται —θα έλεγε κανείς- μαζικά. Επίσης, βγαίνουν προς τα έξω, κανάλια προσκείμενα ιδιαίτερα προς την Αξιωματική Αντιπολίτευση και λένε ότι καταργούνται την επομένη αυτού του νομοσχεδίου όλα τα τοπικά περιφερειακά κανάλια.
Δεν καταλαβαίνω γιατί όλη αυτή η παραπληροφόρηση. Δεν καταλαβαίνω, αλλά κατανοώ, όταν δεν διαβάζουν το νομοσχέδιο και όταν δεν βλέπουν όχι απλά το περιεχόμενο, αλλά και όλη αυτή τη συνοχή που περιέχεται στα άρθρα του νομοσχεδίου και κυρίως το πνεύμα του νομοθέτη, ότι στόχος και σκοπός του νομοθέτη δεν είναι η κατάργηση, αλλά αντιθέτως η διαφάνεια και επομένως και η παροχή υπηρεσιών προς όλες τις κοινωνίες και ιδιαίτερα προς τις μικρές τοπικές κοινωνίες.
Τι πρέπει, όμως, να προσέξουμε εδώ, κύριε Υπουργέ; Όταν πρόκειται να συζητήσετε και να εξειδικευθεί το θέμα της περιφερειακής εμβέλειας, να προσέξουμε πράγματι ιδιαιτέρως ποιες θα είναι αυτές οι περιφέρειες και ποιες θα είναι αυτές οι τοπικές κοινωνίες. Άρα, ποιους νομούς και ποιες τοπικές κοινωνίες θα περιλαμβάνουν, έτσι ώστε και η αναλογικότητα στη συμμετοχή αυτών των τοπικών καναλιών που σήμερα λειτουργούν και που εγώ πιστεύω ότι θα αποτελέσουν ένα μέρος του ευρύτερου περιφερειακού σταθμού, να είναι πράγματι και αντικειμενική και αυτό που αναλογεί σήμερα στις πραγματικές τους διαστάσεις, κύριε Υπουργέ. Εγώ πιστεύω ότι αυτό θα το λάβετε πολύ σοβαρά υπόψη κατά την εξειδίκευση έκδοσης του προεδρικού διατάγματος.
Υπάρχει και μια άλλη περίπτωση. Ορισμένα απ’ αυτά τα τοπικά κανάλια είναι μια πραγματικότητα και πρέπει να τη δούμε μπροστά μας. Ίσως λειτουργούν χωρίς νόμιμη άδεια. Βεβαίως, δεν είμαστε απ’ αυτούς που λέμε οπωσδήποτε να επιβεβαιώσουμε αυτούς οι οποίοι λειτουργούν χωρίς άδεια, αλλά όταν λειτουργούν αυτοί επί δεκαετίες και όταν συγχρόνως πληρώνουν τα νόμιμα προβλεπόμενα εκ του νόμου Φ.Π.Α. ή απασχολούν ανθρώπους και άτομα τα οποία εξίσου φορολογούνται, ίσως και αυτό πρέπει να ληφθεί υπόψη. Γνωρίζω τη διάταξη την οποία τροποποιήσατε και λάβατε υπόψη σας. Πιστεύω ότι εκεί το πνεύμα του νομοθέτη είναι ευρύτερο και ότι θα δοθεί και σε αυτό το θέμα μια λύση.
Επίσης, αντιλαμβάνομαι πλήρως αυτό που κάνετε, τον προσδιορισμό των ατόμων απασχόλησης στα συγκεκριμένα κανάλια, ραδιοφωνικά ή τηλεοπτικά.
Είναι βέβαιο, κύριε Υπουργέ, ότι ορθώς καταλήγετε στο να μειώνετε τον αριθμό διότι το κόστος είναι υψηλό. Αλλά παράλληλα όμως θα σας έλεγα να λάβετε σοβαρά υπόψη την μίσθωση που καλούνται να πληρώσουν αυτά τα τοπικά κανάλια μέσα στο πνεύμα των περιφερειακών σταθμών έτσι ώστε να μπορούν να αντέχουν σ’ αυτό το τίμημα. Συνεπώς και αυτό πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη.
Τέλος, θα ήθελα να αναφερθώ στο άρθρο 17. Το άρθρο 17, κύριοι συνάδελφοι της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, εγώ νομίζω ότι δίνει μια διέξοδο και συμπληρωματικότητα. Δίνει τη δυνατότητα να λειτουργήσει μια ανώνυμη εταιρεία, θυγατρική της κυρίας εταιρείας που είναι η ΕΡΤ, έτσι ώστε να έχουμε μια ευρύτητα περιεχομένου από πλευράς εκπομπών. Και μάλιστα βλέπω ότι οι εκπομπές αυτές δεν θα διακόπτονται επίσης από διαφημίσεις και κυρίως προσανατολίζονται να είναι κοινωνικού περιεχομένου.
Άρα, λοιπόν, δίνεται μια μεγαλύτερη δυνατότητα και ευρύτητα θα έλεγα στο να έχουμε περισσότερες εκπομπές κυρίως πολιτιστικού και κοινωνικού περιεχομένου.
Κύριε Υπουργέ, εγώ θέλω μια φορά ακόμη να σας συγχαρώ γιατί πραγματικά ενσκήψατε, όπως απέδειξα και με τα έγγραφα που κατέθεσα στα Πρακτικά της Βουλής, στο όλο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, εντός της χώρας μας, εθνικό θεσμικό πλαίσιο αλλά και κοινοτικό και ευρύτερα διεθνές. Τα λάβατε όλα αυτά υπόψη σας και δώσατε ένα συνοπτικό θεσμικό πλαίσιο που ξεκαθαρίζει το τοπίο, έχει συνέπεια και θα έχει συνέχεια και κυρίως θα έχει διαφάνεια και λειτουργικότητα. ‘Όλα τα αντίθετα που λέγονται είναι απλά για αντιπολιτευτική πολιτική. Νομίζω ότι πρέπει όλοι να ψηφίσουμε αυτό το νομοσχέδιο, άλλωστε δώσαμε ήδη τη θετική μας ψήφο.
Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήρης Χατζηγάκης): Ευχαριστώ πολύ τον κ. Βεργίνη.
Κάντε κλικ εδώ για να δείτε την ανακοίνωση υποψηφιότητας του Ξ. Βεργίνη για το Δήμο Λευκάδας και να εγγραφείτε στο κανάλι του στο YouTube.
Ηρώων Πολυτεχνείου 9
1ος όροφος
Τηλ. 26450-24506
Φαξ 26450-29494
31100 - ΛΕΥΚΑΔΑ
Email: xverginis@gmail.com