Συζήτηση και ψήφιση ενιαία επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου:
«Τροποποίηση και συμπλήρωση του ν. 2251/1994 «Προστασία των Καταναλωτών», όπως ισχύει –Ενσωμάτωση της οδηγίας 2005/29 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (EE L 149)» σύμφωνα με τα άρθρα 72 παρ. 4 του Συντάγματος και 108 παρ. 7 του Κανονισμού της Βουλής
26/6/2007
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Το λόγο έχει ο εισηγητής της Πλειοψηφίας κ. Ξενοφών Βεργίνης.
ΞΕΝΟΦΩΝ ΒΕΡΓΙΝΗΣ: Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριοι Υπουργοί, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, τον περασμένο Μάρτιο απ’ αυτό το Βήμα είχα εισηγηθεί στην πρόταση νόμου του ΠΑ.ΣΟ.Κ. σχετικά με την προστασία των καταναλωτών στις τραπεζικές και δανειακές εργασίες και συμβάσεις. Τότε είχα τονίσει ότι επρόκειτο για μια ορθή κίνηση που έπρεπε, όμως, να περιμένει. Να περιμένει, αφού το αρμόδιο Υπουργείο Ανάπτυξης επεξεργαζόταν στον ίδιο χρόνο το σχετικό νομοσχέδιο που έρχεται σήμερα προς ψήφιση.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δεν υπήρξα προφήτης. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης μας έχει συνηθίσει σε συνέπεια και σε συνέχεια. Επομένως, είμαι ευτυχής που σήμερα από το ίδιο Βήμα έχω την ευκαιρία να εισηγηθώ σε αυτό το νομοσχέδιο που αφορά την προστασία των καταναλωτών.
Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που αποτελεί τη συνέχεια σειράς μεταρρυθμιστικών πρωτοβουλιών, που προωθεί με συνέπεια η Κυβέρνηση και ακολουθεί τους τελευταίους σαράντα μήνες η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης. Είναι ένα νομοσχέδιο που, πράγματι, αποτελεί σταθμό για την κοινωνία, για τους πολίτες, για τους καταναλωτές.
Το περιεχόμενο του νομοσχεδίου, κύριοι συνάδελφοι, καλύπτει πλήρως τις ανάγκες των καταναλωτών. Ενσωματώνει τις διατάξεις της κοινοτικής Οδηγίας 2005/29/ΕΚ.
Επίσης, εμπλουτίζει την ελληνική νομοθεσία με ένα σύγχρονο εργαλείο, που συμβάλει στην καλύτερη λειτουργία κυρίως της αγοράς.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, τα τρία χρόνια που μεσολάβησαν μέχρι σήμερα η Κυβέρνηση δημιούργησε σημαντικές πρωτοβουλίες που αφορούν την προστασία των καταναλωτών.
Σας θυμίζω: Θεσμοθετήθηκε η Γενική Γραμματεία του Καταναλωτή, τοποθετήθηκε ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτών, ένας θεσμός που έλειπε επί των ημερών της δικής σας κυβέρνησης του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Σήμερα στο μητρώο της γραμματείας είναι καταχωρημένες εβδομήντα καταναλωτικές οργανώσεις, οι οποίες έχουν επιχορηγηθεί από το 2004 με πάνω από 700.000 ευρώ περίπου.
Παράλληλα, θεσμοθετήθηκε ο Συνήγορος του Καταναλωτή, που λειτουργεί σήμερα πράγματι με απόλυτη επιτυχία. Επίσης, ενεργοποιήθηκε το Εθνικό Συμβούλιο Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή, ενώ προωθήθηκε το δίκτυο προστασίας του καταναλωτή των δυτικών Βαλκανίων.
Το νέο πλαίσιο, κύριοι συνάδελφοι, κινείται στην ίδια σταθερή κατεύθυνση και ακολουθεί την αταλάντευτη πολιτική μας, ώστε το κέντρο της νέας μας προσπάθειας να είναι ξανά ο πολίτης, ο καταναλωτής, ο οποίος θωρακίζεται περαιτέρω με νέες, σύγχρονες διατάξεις.
Η Κυβέρνηση, κύριοι συνάδελφοι, δεν παίζει με την υγεία και την ασφάλεια των καταναλωτών. Και το κυριότερο, η Κυβέρνηση δεν νομοθετεί μόνο απλά, αλλά προβαίνει πραγματικά σε ενεργοποίηση και εφαρμογή του θεσμικού πλαισίου. Δεν συγχωρεί όσους δεν σέβονται τον καταναλωτή και τους κανόνες της αγοράς. Το απέδειξε. Αυτό αποδεικνύεται έμπρακτα από τους αυξημένους ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν και πραγματοποιούνται και τις κυρώσεις που επιβάλλονται στους παραβάτες τα τελευταία χρόνια.
Είναι περιττό να αναφέρω –αλλά ενδεικτικά πρέπει να το κάνω- τα βεβαιωμένα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί από το Μάρτιο του 2004, που αγγίζουν και ξεπερνούν τα 2 με 2,5 εκατομμύρια ευρώ.
Το 2003 τα πρόστιμα ήταν μόλις 62.000 ευρώ περίπου και οι έλεγχοι ήταν ελάχιστοι έως ανύπαρκτοι. Έχει ανασταλεί η λειτουργία πάνω από είκοσι πέντε επιχειρήσεων και δημοσιοποιήθηκαν τα ονόματα των παραβατών, μηδέ εξαίρεση και των τραπεζών.
Από τον Αύγουστο του 2006 μόνο ο ΕΦΕΤ –και το τονίζω αυτό- επέβαλε κυρώσεις σε πάνω από 155 επιχειρήσεις συνολικού ύψους που υπερβαίνει τα 2 εκατομμύρια ευρώ.
Θα ήθελα, όμως, από αυτήν τη θέση, κύριε Υπουργέ, να σας παρακαλέσω να αυξήσετε τον αριθμό των υπαλλήλων, το προσωπικό του ΕΦΕΤ, διότι πράγματι κάνει μία σημαντική δουλειά και χρειάζεται ενίσχυση, διότι ο ΕΦΕΤ κάνει πλέον πολύ σωστή και σε βάθος εργασία. Χρειάζεται, όμως, προσωπικό και αρκετό και ενημερωμένο.
Επίσης, από το Μάρτιο του 2005 η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή επέβαλε πρόστιμο σε επτά τράπεζες συνολικού ύψους πάνω από 850.000 ευρώ. Συνεπώς, ο βαθμός ευαισθησίας της Κυβέρνησης απέναντι στα θέματα προστασίας του καταναλωτή βεβαιώνεται κάθε μέρα και περισσότερο και κανένας δεν μπορεί αυτό να το αμφισβητήσει.
Το προτεινόμενο σχέδιο νόμου τροποποιεί και συμπληρώνει το ν. 2251/1994 και αυτό είναι εύλογο αν αναλογιστούμε ότι οι εξελίξεις στην οικονομία αλλά και στη λειτουργία της αγοράς μεταβάλλονται ραγδαία, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να βρίσκονται συνεχώς αντιμέτωποι με νέες μορφές και συνθήκες συναλλαγών.
Σημαντικές αλλαγές συμβαίνουν κάθε μέρα, τόσες αλλαγές που στα τελευταία δύο χρόνια έχουν συμβεί όσες δεν είχαν συμβεί στα δέκα περασμένα. Συνεπώς, πρώτη προτεραιότητά μας είναι ο ανταγωνισμός να λειτουργεί βασικά προς όφελος των καταναλωτών.
Για να υλοποιήσουμε, λοιπόν, την πολιτική μας, δημιουργήσαμε πράγματι ένα σταθερό αλλά και ασφαλές θεσμικό πλαίσιο, ένα πλαίσιο που εισάγει καινοτομίες και που έχει διαφανείς κανόνες, ένα πλαίσιο που προωθεί τους συχνούς ελέγχους στην αγορά με διαφάνεια και πειστικότητα.
Πράγματι ακόμα και οι τιμωρούμενοι αποδέχονται την τιμωρία, γιατί αναγνωρίζουν το σφάλμα τους.
Πράγματι, είναι ένα πλαίσιο που προωθεί τους συχνούς ελέγχους. Ένα πλαίσιο που ανταποκρίνεται στις διευρυμένες ανάγκες των καταναλωτών και που είναι απόλυτα προσαρμοσμένο στις νέες συνθήκες.
Ειδικότερα, με το νέο νομοσχέδιο παρέχεται η αποτελεσματική προστασία στους καταναλωτές απέναντι σε νέες μορφές συναλλαγών, νέα προϊόντα, νέες υπηρεσίες, ιδιαίτερα τραπεζικές, δύσκολες, όπου χρειάζεται πράγματι ενημέρωση και διευκρινίσεις.
Δημιουργούνται νέα εργαλεία που θωρακίζουν τον καταναλωτή απέναντι στα δεδομένα που δημιουργεί η εξέλιξη της τεχνολογίας στη διάθεση προϊόντων και υπηρεσιών.
Καλύπτει το νομοθετικό κενό που προέκυψε από την εφαρμογή του νόμου 2251/94 και η προσαρμογή του στις νέες συνθήκες. Δεν ήταν κακός ο νόμος 2251/94, αλλά δεν επαρκεί πλέον με τις αλλαγές που παρατηρούνται σήμερα και τις μορφές λειτουργίας των νέων αγορών.
Η κάλυψη ελαχιστοποιεί τις περιπτώσεις εξαπάτησης, αλλά και εκμετάλλευσης των καταναλωτών. Ενσωματώνει την Οδηγία 2005/29/ΕΚ που αναφέρεται σε αθέμιτες εμπορικές πρακτικές. Αναβαθμίζει την εθνική νομοθεσία με την προσθήκη νέων κοινοτικών οδηγιών και προσαρμόζει το εθνικό δίκαιο προς το κοινοτικό. Θέτει τα δικαιώματα και τα οικονομικά συμφέροντα των καταναλωτών υπό την προστασία της έννομης πολιτείας.
Υπογραμμίζω ότι το παρόν πλαίσιο υπήρξε αποτέλεσμα –και αυτό έχει μεγάλη σημασία, κύριοι συνάδελφοι- ενός παρατεταμένου κοινωνικού διαλόγου με όλους τους αρμόδιους φορείς και οργανώσεις, όπου ελήφθησαν υπ’ όψιν όλες οι προτάσεις και θέσεις τους και οι οποίες ενσωματώθηκαν στο μέγιστο βαθμό. Ήδη, λίγο πριν ο κύριος Υπουργός διένειμε πράγματι νέες διορθώσεις–αποδοχή προτάσεων που έγιναν κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην Επιτροπή.
Επιπλέον, δόθηκε έμφαση στην παροχή των αναγκαίων θεσμικών εργαλείων προς το καταναλωτικό κίνημα, προκειμένου το ίδιο το καταναλωτικό κίνημα να διαχειριστεί αυτόνομα και αποτελεσματικά τα συμφέροντα και την κοινωνική ευθύνη που του αναλογεί.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ο νέος νόμος αποτελεί μία σημαντική τομή στον τομέα της προστασίας του καταναλωτή και περιλαμβάνει ορισμένες σημαντικές καινοτομίες προς τις οποίες όλοι πρέπει και μπορούμε να συμφωνήσουμε.
Ειδικότερα, περιλαμβάνει και προβλέπει την υποχρέωση της πολιτείας να ενημερώνει και να επιμορφώνει τους καταναλωτές, ιδιαίτερα τις ευαίσθητες ομάδες. Αποτελεί πράγματι υποχρέωση και ανάγκη, έτσι ώστε να έχουμε μία βιώσιμη κατανάλωση, υπεύθυνη κατανάλωση με σεβασμό στο περιβάλλον, στους φυσικούς πόρους, αλλά και στην αειφόρο ανάπτυξη. Πρόκειται για έννοια που εισάγεται για πρώτη φορά στην ατζέντα της αγοράς.
Προβλέπει τη διεύρυνση της έννοιας του καταναλωτή, η οποία πλέον δεν περιλαμβάνει μόνο φυσικά πρόσωπα, αλλά και νομικά πρόσωπα, αλλά και ενώσεις προσώπων χωρίς τη νομική τους προσωπικότητα.
Προβλέπει τον αυστηρότερο έλεγχο συναλλαγών. Για πρώτη φορά θεσμοθετείται η λεγόμενη «αιφνιδιαστική ρήτρα». Απλουστεύει τις διαδικασίες του τρόπου άσκησης του δικαιώματος της υπαναχώρησης. Ο χρόνος επεκτείνεται τελικά από δέκα σε δεκατέσσερις ημέρες και οι διαδικασίες γίνονται ασφαλέστερες με τη βοήθεια των σύγχρονων μέσων επικοινωνίας. Η συνεκτίμηση διάφορων κριτηρίων για την καταχώρηση των προμηθευτών στο ειδικό μητρώο αποτελεί βασική προϋπόθεση.
Επίσης, εισάγει ειδική ρύθμιση για την προστασία της ψυχικής υγείας των ανηλίκων από προϊόντα που κυκλοφορούν στην αγορά και απευθύνονται σ’ αυτούς σε βάρος της ψυχικής τους υγείας.
Επίσης, προβλέπει το δικαίωμα αποζημίωσης του καταναλωτή και την ενίσχυση της ευθύνης των προμηθευτών. Εισάγεται η έννοια του προϊόντος και καθορίζονται πρότυπα για την τήρηση ασφάλειας των προϊόντων και της προστασίας των καταναλωτών.
Επίσης, προβλέπεται το δικαίωμα της χρηματικής ικανοποίησης για ηθική βλάβη και ψυχική οδύνη, ενώ ενσωματώνονται ουσιώδεις σημαντικές έννοιες, όπως η ουσιώδης στρέβλωση της οικονομικής συμπεριφοράς, ο κώδικας ορθής συμπεριφοράς των προμηθευτών, η επαγγελματική ευσυνειδησία και η κατάχρηση επιρροής ή η εκμετάλλευση της θέσης.
Εκσυγχρονίζονται και αναμορφώνονται τα όρια της λειτουργίας και πιστοποίησης και οργάνωσης των ενώσεων των καταναλωτών.
Κανένας δεν μπορεί να είναι ασύδοτος στη λειτουργία της αγοράς.
Αναβαθμίζεται το Εθνικό Συμβούλιο Καταναλωτή και στο εξής θα είναι Εθνικό Συμβούλιο Αγοράς και Καταναλωτή. Προβλέπεται επίσης η μετοχή σε όλο αυτό το φάσμα των φορέων που διαμορφώνουν τις συνθήκες λειτουργίας της αγοράς και αναπροσαρμόζονται τα πρόστιμα των παραβάσεων. Ιδιαίτερα οι προμηθευτές υποχρεώνονται να απαντούν εντός συγκεκριμένης προθεσμίας στις καταγγελίες των καταναλωτών. Βελτιώνεται το πλαίσιο λειτουργίας των Επιτροπών φιλικού διακανονισμού, ενώ συστήνονται κλιμάκια για τον έλεγχο συναλλαγών ανάμεσα σε προμηθευτές και καταναλωτές προκειμένου να τηρούνται οι διατάξεις του νόμου. Απαγορεύεται η κατάσχεση του ακινήτου οφειλέτη για οφειλόμενο ποσό κάτω των 10.000 ευρώ από καταναλωτικά δάνεια εφόσον αποδεικνύεται ότι ο δεύτερος αδυνατεί να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του κάτω από προϋποθέσεις που τελικά περιλαμβάνονται σε τροποποιήσεις του άρθρου 18 παράγραφος 11. Αυτές διανεμήθηκαν και θα τις δείτε.
Κύριε Υπουργέ, θα ήθελα εδώ να τονίσω ότι σκοπός δεν είναι βεβαίως να δημιουργήσουμε καταναλωτές κακοπληρωτές μ’ αυτήν τη διάταξη. Θέλω να πιστεύω ότι δεν εννοείτε αυτό διότι εδώ θα ήμουν εντελώς αντίθετος. Θέλω να πιστεύω ότι αυτό γίνεται για μία πραγματική κατανόηση κοινωνικής αλληλεγγύης και στήριξης, όμως πρέπει να τηρούνται απόλυτα και απαραίτητα οι παρεκκλίσεις και οι προϋποθέσεις που αναφέρονται στο νόμο. Επίσης κωδικοποιούνται βασικά νομοθετήματα που αφορούν την προστασία του καταναλωτή σε ένα ενιαίο κείμενο.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, πρέπει να αναφερθώ λίγο και στα άρθρα. Αυτό το νομοσχέδιο περιλαμβάνει τρία μέρη. Άρθρα 1 έως 11: Έχουμε εισαγωγή μιας καινοτομίας. Εισάγεται για πρώτη φορά στην ελληνική πραγματικότητα η έννοια της βιώσιμης κατανάλωσης, δηλαδή μιλάμε για μία υπεύθυνη κατανάλωση με σεβασμό στο περιβάλλον, στους φυσικούς πόρους και στην αειφόρο ανάπτυξη, άρα καλλιεργείται η ιδέα μιας καταναλωτικής συνείδησης μέσα από μία ορθή πληροφόρηση των καταναλωτών σε όλα τα θέματα που τον αφορούν.
Στο δεύτερο μέρος, άρθρο 12, περιλαμβάνεται η ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας 2005/29 ευρωπαϊκών κοινοτήτων περί αθέμιτων εμπορικών πρακτικών ενώ στο τρίτο μέρος, άρθρα 13 έως 19, βρίσκονται όλες εκείνες οι διατάξεις που απασχολούν τις ενώσεις των καταναλωτών καθώς και τα ένδικα μέσα που αφορούν την προστασία τους από αθέμιτες πρακτικές.
Στο άρθρο 1 αναλυτικότερα αναφέρεται η υποχρέωση της πολιτείας να ενημερώνει τους καταναλωτές και ιδιαίτερα τις ευπρόσβλητες ομάδες. Στο άρθρο 2 ξεκαθαρίζεται και βελτιώνεται το πλαίσιο των γενικών όρων των συναλλαγών.
Εδώ ειδικότερα πρέπει να αναφερθώ στο άρθρο 2 παράγραφος 5. Κύριε Υπουργέ, θα ήθελα να ζητήσω να απαλειφθεί. Μετά από την προσθήκη που κάνατε στο άρθρο 18 παράγραφος 11 δεν νοείται να παραμείνει η παράγραφος 5, το ακροτελεύτιο, όπου προστίθενται τέσσερις-πέντε γραμμές. Αυτό κατά την άποψή μου δημιουργεί ανασφάλεια, αν θέλετε, και κάποια τροποποίηση και διαφοροποίηση στάσης δικαίου. Θεωρώ ότι αυτό πρέπει να απαλειφθεί διότι διαφορετικά φέρνει σε διαφορετικό επίπεδο τους συμβαλλόμενους και με διαφορετική μεταχείριση. Θα ήθελα αυτό να το δείτε στη διάρκεια της συζήτησης. Επαναλαμβάνω ότι από τη στιγμή που προστίθεται πλέον μία προσθήκη στο άρθρο 18 παράγραφος 11, αυτό δεν χρειάζεται.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Κύριε Πρόεδρε, μπορείτε να μου δώσετε δύο λεπτά ακόμη δεδομένου ότι η συζήτηση είναι κατ’ αρχήν και κατ’ άρθρο;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Όχι παραπάνω από δύο λεπτά, κύριε καθηγητά.
ΞΕΝΟΦΩΝ ΒΕΡΓΙΝΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Στο άρθρο 4 προβλέπεται η ρύθμιση όλων των θεμάτων που σχετίζονται με την εμπορία αγαθών και υπηρεσιών από απόσταση. Εξαιρούνται από τη ρύθμιση οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες. Σήμερα οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες δεν χρειάζονται και δεν θέλουν να έχουν τους συναλλασσόμενους από κοντά. Μπορεί και από μακριά να υπάρξει η συναλλαγή χωρίς να υπάρχουν περιπτώσεις ακυρότητας και συνεπώς ορθώς εισάγεται αυτή η διάταξη. Η αποστολή αγαθών πάντως χωρίς συναίνεση του καταναλωτή πλέον με βάση το νομοσχέδιο απαγορεύεται.
Τέλος, στο ίδιο άρθρο 14 θεσπίζεται ένα επιπλέον κριτήριο, αυτό της ορθής συμπεριφοράς του προμηθευτή απέναντι στις νομικές του υποχρεώσεις προκειμένου ειδικότερα –και το αναφέρω αυτό, κύριοι συνάδελφοι- να εγγραφεί ο προμηθευτής στο μητρώο των προμηθευτών.
Στο άρθρο 5 πραγματικά τίθενται όλα τα ζητήματα που αφορούν τη σύναψη συμβάσεων από απόσταση.
Ο προμηθευτής πλέον υποχρεούται να παρέχει στον καταναλωτή κάθε πληροφορία. Δεν μπορεί να συνάπτει οποιαδήποτε σύμβαση, σχέση, όταν ο καταναλωτής δεν λαμβάνει γνώση των επιμέρους όρων. Το δικαίωμα υπαναχώρησης το έχει πλέον ο καταναλωτής για συνδεδεμένες συμβάσεις από απόσταση. Πλέον για την επικύρωση τέτοιας σύμβασης απαιτείται γραπτή δήλωση από τον καταναλωτή και όχι απλή συναίνεση. Αυτό αποτελεί πραγματικά μία σοβαρή καινοτομία.
Κύριε Υπουργέ, αυτό είναι απόλυτα σωστό και ορθώς το τονίζω, διότι πράγματι δεν μπορεί ο καταναλωτής απλά να συναινεί. Πρέπει να υπάρχει γραπτή δήλωση έτσι ώστε να διασφαλίζει τα δικαιώματά του, αλλά και ο προμηθευτής να προφυλάσσεται από οποιεσδήποτε παραβάσεις. Στα επιμέρους άρθρα θα επανέλθω στη δευτερολογία μου.
Τελειώνοντας, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα ήθελα να πω ότι πράγματι το παρόν πλαίσιο νόμου είναι ένα σημαντικό βήμα προς τη διασφάλιση των συνθηκών του υγιούς ανταγωνισμού και της εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς και της προστασίας του καταναλωτή. Μ' αυτό το πλαίσιο μπαίνουμε σε βάσεις δημιουργίας ενός σταθερού νομοθετικού πλαισίου γύρω από θέματα προστασίας, συναλλαγών στην αγορά, προστασίας του καταναλωτή και όχι μόνο, αλλά και των προμηθευτών.
Η Νέα Δημοκρατία έχει αποδείξει στα τρία αυτά χρόνια με τις παρεμβάσεις της ότι σέβεται τον πολίτη και έχει ως κέντρο της πολιτικής της τον άνθρωπο. Το νέο νομοσχέδιο αποδεικνύει ακόμη μία φορά του λόγου το αληθές και λειτουργεί ως θεματοφύλακας της αγοράς και του ανταγωνισμού. Για το λόγο αυτό, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θεωρώ ότι πρόκειται για μία πολύ σημαντική πρωτοβουλία, την οποία πρέπει να στηρίξουμε και πρέπει να υπερψηφίσουμε.
Σας ευχαριστώ πολύ.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Ευχαριστούμε, κύριε Βεργίνη.
ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Τραγάκης):
Το λόγο έχει ο κ. Βεργίνης για δύο λεπτά.
ΞΕΝΟΦΩΝ ΒΕΡΓΙΝΗΣ: Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Καταρχήν, ακούγοντας όλους τους ομιλητές, πραγματικά χαίρομαι γιατί οι περισσότεροι αναγνωρίζουν την ανάγκη προστασίας του καταναλωτή, βεβαίως με το συγκεκριμένο νομοθέτημα, αλλά δεν είναι το μόνο. Πιστεύω ότι ο καταναλωτής υποστηρίζεται πάνω από όλα από το σύνολο των νομοθετικών διατάξεων που αφορούν τις συναλλαγές ανθρώπινες και μη.
Από το άλλο μέρος, είναι βέβαιο ότι πρέπει να έχουμε μια προσαρμογή του θεσμικού πλαισίου της Χώρας μας προς το Κοινοτικό Δίκαιο. Και αυτό οπωσδήποτε περιλαμβάνεται στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο. Όμως μου έκαναν εντύπωση τα όσα είπε ο κ. Κεγκέρογλου, που αν πράγματι τα άκουγαν οι Έλληνες πολίτες, θα έπρεπε να αισθάνονται ευτυχείς. Αλλά αν ήταν τόσο ευτυχείς όσο ο ίδιος έλεγε, τότε δεν θα έπρεπε να είχαν αλλάξει τη γνώμη τους και να είχαν καταψηφίσει το ΠΑ.ΣΟ.Κ..
Ζήτησα από τον κύριο Υπουργό να διαγραφεί στο τέλος του άρθρου 2 η παρ. 5, διότι τη θεωρώ περιττή, αλλά όχι μόνο. Θεωρώ ότι είναι και επικίνδυνη. Είναι άκρως προβληματική και περιττή, κύριε Υπουργέ. Και γίνομαι σαφής. Δεν είναι εφικτή η απόδειξη ενδιάθετης κατάστασης, όπως η αδυναμία του καταναλωτή να προβλέψει το ενδεχόμενο να τεθούν σε συγκεκριμένη σύμβαση, γενικοί όροι συναλλαγών, που δεν αποτέλεσαν αντικείμενο ατομικής διαπραγμάτευσης, όταν οι όροι αυτοί ισχύουν από τη διατύπωσή τους στο συμβατικό κείμενο και οι όποιες μεταβολές τους, που αποβαίνουν σε βάρος του καταναλωτή, ακυρώνονται με άλλες διατάξεις του ιδίου άρθρου, που βρίσκονται ανωτέρω της παραγράφου 5.
Και δεύτερον, επειδή πραγματικά θα δημιουργήσει δυσεπίλυτα ερμηνευτικά προβλήματα και προσβάλλει κατά την άποψή μου την ασφάλεια του δικαίου και την ομαλή εξέλιξη των συναλλαγών κατά την προσωπική μου άποψη. Γι' αυτό επανέρχομαι και παρακαλώ πάρα πολύ να διαγραφεί και να παραληφθεί αυτό που έχει προστεθεί στο άρθρο 2 παρ. 5 στο τέλος.
Συμφωνώ, επίσης, μ' αυτό που πρότεινε ο κ. Κοσμίδης.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Τραγάκης): Ευχαριστούμε πολύ.
Κάντε κλικ εδώ για να δείτε την ανακοίνωση υποψηφιότητας του Ξ. Βεργίνη για το Δήμο Λευκάδας και να εγγραφείτε στο κανάλι του στο YouTube.
Ηρώων Πολυτεχνείου 9
1ος όροφος
Τηλ. 26450-24506
Φαξ 26450-29494
31100 - ΛΕΥΚΑΔΑ
Email: xverginis@gmail.com