Συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου:
«Πώληση και ταυτόχρονη μίσθωση ακινήτων του Δημοσίου, μακροχρόνιες και χρηματοδοτικές μισθώσεις του Δημοσίου και άλλες διατάξεις»
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Ο κ. Βεργίνης έχει το λόγο.
ΞΕΝΟΦΩΝ ΒΕΡΓΙΝΗΣ: Ευχαριστώ πάρα πολύ, κύριε Πρόεδρε.
ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΑΚΡΥΠΙΔΗΣ: Να μας πει γιατί ήταν Διοικητής στην τράπεζα.
ΞΕΝΟΦΩΝ ΒΕΡΓΙΝΗΣ: Να απαντήσω, δεν έχω καμία αντίρρηση! Όταν ήμουν Υποδιοικητής, έπαιρνα 1.400.000 δραχμές μισθό. Πόσο είναι αυτά σήμερα; Περίπου 3.500-4.000 ευρώ. Αυτά ήταν.
ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΜΕΡΕΝΤΙΤΗ: Ευχαριστούμε, κύριε Βεργίνη.
ΞΕΝΟΦΩΝ ΒΕΡΓΙΝΗΣ: Παρακαλώ πολύ.
ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΜΕΡΕΝΤΙΤΗ:
(δεν ακούστηκε)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Κύριοι συνάδελφοι, παρακαλώ πάρα πολύ!
ΞΕΝΟΦΩΝ ΒΕΡΓΙΝΗΣ: Και ό,τι έπαιρνα και παίρνω είναι δηλωμένα στην εφορία.
Κύριε Πρόεδρε, έχω τη γνώμη ότι πραγματικά δεν υπάρχει καμία περίπτωση να κατατεθεί νομοσχέδιο ή να γίνει συζήτηση για οποιοδήποτε θέμα και τελικά να μην έλθει η συζήτηση για τα ομόλογα.
Έχουμε πει πολλές φορές, πρώτον, να προσέχετε μην αποδειχθεί άνθρακας ο θησαυρός και, δεύτερον, επιτέλους, τα ομόλογα, οι μετοχές και όλοι γενικά οι τίτλοι, η κινητή περιουσία που γνωρίζουμε, δεν μπορεί να εκτιμηθεί η αξία τους πριν ρευστοποιηθούν. Επομένως, λοιπόν, κάντε υπομονή. Όταν πρόκειται να ρευστοποιηθούν αυτά τα στοιχεία, τότε να κάνουμε την εκτίμηση και να βρούμε το ισοζύγιο.
Κύριοι συνάδελφοι, το παρόν νομοσχέδιο έχει μια φιλοσοφία. Η φιλοσοφία του είναι πώς να αξιοποιηθεί καλύτερα η δημόσια περιουσία και όχι μόνο, αλλά πώς πράγματι με την αξιοποίηση θα δημιουργηθεί ένα καλύτερο κλίμα, κλίμα επενδυτικό όχι μονάχα για τους επενδυτές του εσωτερικού, αλλά και για τους επενδυτές του εξωτερικού, έτσι ώστε πράγματι να έχουμε μία εισροή κεφαλαίων και να δοθεί δυνατότητα όχι μόνο στο δημόσιο, αλλά και στον ιδιωτικό τομέα να μπορούν να αξιοποιήσουν τα κεφάλαιά τους.
Πού είναι λοιπόν το περίεργο σε αυτό το νομοσχέδιο, όπου η Αξιωματική Αντιπολίτευση δεν θέλει —ή δεν μπορεί, πράγμα που δεν το πιστεύω- να δει τη σκοπιμότητά του; Μήπως η απουσία που υπάρχει στη νομοθεσία σήμερα; Μήπως η ακαμψία που υπάρχει στη νομοθεσία σήμερα; Δηλαδή δεν αναγνωρίζεται από όλους σας, από όλους μας ότι η υπάρχουσα νομοθεσία δεν βοηθά στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου;
Δεν αντιλαμβανόμαστε ότι ορισμένα βασικά σημεία της υπάρχουσας νομοθεσίας, αντί να διευκολύνουν, δυσχεραίνουν την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του δημοσίου και παράλληλα δημιουργούν αντικίνητρα επενδύσεων στο εσωτερικό και επομένως, δεν βοηθούν καθόλου το κλίμα της εθνικής οικονομίας; Δεν μπορεί να κατανοήσει κανένας ότι σήμερα είναι παρωχημένα τα δώδεκα χρόνια τα οποία δίνει η ισχύουσα νομοθεσία για αξιοποίηση ακινήτου και για μίσθωση ακινήτου είτε από τον ιδιωτικό τομέα ενός δημοσίου ακινήτου, είτε το ίδιο το δημόσιο να ενοικιάζει δική του περιουσία; Δεν μπορούμε, επίσης, να αντιληφθούμε ότι όλη αυτή η υπόθεση δυσχεραίνει τα χρηματοοικονομικά μέσα και δεν δίνει τη δυνατότητα να αναπτυχθεί μια σύγχρονη οικονομία τραπεζικών εργασιών;
Συνεπώς, κύριοι συνάδελφοι, θεωρώ ότι το παρόν νομοσχέδιο παρέχει εκείνες τις δυνατότητες που η σημερινή νομοθεσία δεν δίνει. Παράλληλα, θα πρέπει να μην ξεχνάμε ότι η διεθνής οικονομία συνεχώς εξελίσσεται και συνεπώς, η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας θα μειώνεται εάν δεν προσαρμόζουμε την υπάρχουσα νομοθεσία στα διεθνή πρότυπα. Διότι τι κάνουμε; Απλά δυσκολεύουμε τη δική μας αγορά, ενώ παράλληλα μέσα από άλλες διαδικασίες διευκολύνεται η εισροή ξένων κεφαλαίων εις βάρος των ελληνικών και επομένως, εις βάρος της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας.
Δεν είναι αυτό το οποίο εσείς, οι συνάδελφοι ιδιαίτερα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, συνεχώς λέτε: ότι με αυτό το νομοσχέδιο προσπαθεί η Κυβέρνηση να αυξήσει τα χρηματοοικονομικά μέσα και, επομένως, την εισροή των κεφαλαίων πιθανώς για διόρθωση ελλειμμάτων κ.λπ. Δεν είναι αυτό, κύριοι συνάδελφοι. Ας μην τρέχουμε πάντοτε να βλέπουμε εκ του πονηρού πράγματα, τα οποία ομολογουμένως γνωρίζετε καλά ότι ουδόλως προσβλέπουν σ’ αυτή την περίπτωση και σ’ αυτή την κατεύθυνση.
Το νέο νομοσχέδιο, λοιπόν, που έρχεται προς ψήφιση θεραπεύει αρκετές απ’ αυτές τις δυσκολίες που ανέφερα και ανοίγει πόρτες σε ξένους επενδυτές για εισροή ξένων κεφαλαίων. Πρέπει να σας πω ότι αρκετοί παράγοντες της κτηματαγοράς σήμερα κάνουν μια εκτίμηση ότι πάνω από πεντακόσια εκατομμύρια ευρώ είναι δυνατόν να εισρεύσουν σε πρώτη φάση μετά τη δημοσίευση του παρόντος νομοσχεδίου, όταν, δηλαδή, θα καταστεί νόμος του κράτους. Επιπλέον, πρέπει να πω ότι οι διεθνείς οργανισμοί και βασικά επενδυτικοί φορείς —και είναι αρκετοί αυτοί- είναι έτοιμοι, σύμφωνα με την έρευνα της αγοράς που έχουν κάνει στην ελληνική πραγματικότητα, να επενδύσουν, αλλά με μια προϋπόθεση, κύριε Υπουργέ: Ότι μαζί με αυτό το νομοσχέδιο θα καταπολεμηθεί η γραφειοκρατία και παράλληλα θα καταγραφεί η δημόσια ακίνητη περιουσία ώστε να είναι σε θέση παράλληλα και το δημόσιο να βάλει σε μια ιεράρχηση αλλά και σε μια στάθμιση τις αξίες αυτών των ακινήτων του δημοσίου, έτσι ώστε ανά πάσα στιγμή να γνωρίζει ποια από τα ακίνητα αυτά μπορούν να δοθούν και πότε και κάτω από ποια συγκεκριμένη αξία είτε για μια αξιοποίηση, είτε, αν θέλετε, για έναν εκσυγχρονισμό.
Βασικοί στόχοι τελικά αυτού του νομοσχεδίου δεν είναι, όπως είπα, να αντληθούν απλά μόνο πόροι, αλλά είναι κυρίως να δώσουμε τη δυνατότητα εκσυγχρονισμού της οικονομίας: της οικονομίας της κτηματαγοράς και της οικονομίας των συναλλαγών. Παρά το γεγονός αυτό, είναι βέβαιο ότι οι διατάξεις που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο λύνουν εξίσου πάρα πολλά προβλήματα. Κυρίως, από ό,τι έχω αντιληφθεί από το νομοσχέδιο, καθορίζονται για πρώτη φορά νέες μορφές συμβάσεων.
Θεσπίζονται κυρίως τέσσερις νέοι διαφορετικοί τρόποι πώλησης ακινήτων σε ιδιώτες και επαναμίσθωσης από το δημόσιο. Τα δώδεκα χρόνια μπορούν να επεκταθούν σε ενενήντα εννέα χρόνια, αλλά χωρίς υποχρεωτικότητα. Το ίδιο το δημόσιο δηλαδή μπορεί να καθορίζει τη διάρκεια της μίσθωσης.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το προειδοποιητικό κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα στον αγοραστή-ιδιώτη να αναλαμβάνει την κατασκευή, συντήρηση και φύλαξη και τον εξοπλισμό του κτηρίου με ανάλογη προσαρμογή στο ενοίκιο.
Προβλέπεται, επίσης, για τα ακίνητα του δημοσίου που βρίσκονται στο εξωτερικό, στις πρεσβείες, οι διατάξεις του νόμου να εφαρμόζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εξωτερικών και Οικονομίας.
Προβλέπεται ακόμη το δημόσιο μετά από απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων ή μετά από συνεργασία ΚΕΔΚΕ, Ο.Τ.Α. και Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, να ιδρύουν ανώνυμες εταιρείες, με σκοπό να αγοράζουν τα ακίνητα του δημοσίου και εν συνεχεία να τα εκμισθώνουν στο δημόσιο. Αυτές οι εταιρείες μπορούν να εκδίδουν ομόλογα και να συνάπτουν δάνεια.
Προβλέπεται, επίσης, η απαλλαγή από κάθε φόρο των συμβάσεων και όλων των συνδεδεμένων πράξεων. Ενισχύονται έτσι οι ιδιώτες που θέλουν να αγοράσουν και να επαναμισθώσουν κτήρια στο δημόσιο.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε.
Θα έλεγα λοιπόν συνοπτικά ότι το παρόν νομοσχέδιο, στο οποίο ενσωματώνονται διατάξεις βελτιωμένες από πλευράς λειτουργίας επίσης των ανωνύμων εταιρειών επενδύσεων ακίνητης περιουσίας, δίνει θαυμάσια την ευκαιρία για να δώσουμε ένα βήμα στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προέρχονται από την πώληση και τη μίσθωση των ακινήτων.
Αυτά τα οφέλη, κύριοι συνάδελφοι, από την εφαρμογή του παρόντος νομοσχεδίου θα είναι σημαντικά και κυρίως δημοσιονομικά. Γι' αυτό το λόγο, υπερψηφίζω αυτή την προσπάθεια και καλώ όλους μας να μελετήσουμε το νομοσχέδιο και να πάρουμε θετική θέση απέναντί του.
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)
Κάντε κλικ εδώ για να δείτε την ανακοίνωση υποψηφιότητας του Ξ. Βεργίνη για το Δήμο Λευκάδας και να εγγραφείτε στο κανάλι του στο YouTube.
Ηρώων Πολυτεχνείου 9
1ος όροφος
Τηλ. 26450-24506
Φαξ 26450-29494
31100 - ΛΕΥΚΑΔΑ
Email: xverginis@gmail.com