Συζήτηση επί της αρχής των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου «Μεταβολές στη Φορολογία Εισοδήματος, απλουστεύσεις στον Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και άλλες διατάξεις»
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήρης Χατζηγάκης): Τελευταίος εγγεγραμμένος ομιλητής είναι ο κ. Βεργίνης. Ορίστε, κύριε Βεργίνη, έχετε το λόγο.
ΞΕΝΟΦΩΝ ΒΕΡΓΙΝΗΣ: Κύριε Υπουργέ, κύριοι συνάδελφοι, τιμή μου είναι να κλείσω αυτήν τη συζήτηση πάνω σε τόσο σπουδαίο και αποδοτικό, θα έλεγα, νομοσχέδιο, κύριε Υπουργέ, που πραγματικά προσποιεί τιμή στην πολιτική εξουσία των Υπουργείων Οικονομίας και Οικονομικών, διότι τουλάχιστον από τη δική μου εμπειρία δεν βρήκα πιο ολοκληρωμένο νομοσχέδιο από αυτό. Και το λέω γιατί: διότι σε αυτό το φορολογικό νομοσχέδιο σε μία συγκριτική αναφορά των προηγούμενων φορολογικών νομοσχεδίων έχει τρομακτικά πλεονεκτήματα. Πρώτον, είναι σύμφωνο με τις φορολογικές αρχές της δημοσιονομικής πολιτικής. Δεύτερον, έχει πράγματι δώσει προτεραιότητα στο πώς να αναπτυχθούν οι λεγόμενες φορολογικές πηγές και όχι πώς να εξουθενωθούν οι φορολογικές πηγές. Δηλαδή, δίνει τη δυνατότητα ανάπτυξης, έτσι ώστε τα εισοδήματα, είτε από φυσικά πρόσωπα, είτε από νομικά πρόσωπα να αυξάνουν τη φορολογητέα ύλη, χωρίς να εξουθενώνουν τις ασθενέστερες τάξεις και κυρίως να έχουν αναπτυξιακή μορφή, δηλαδή δημιουργώντας θέσεις εργασίας, θέσεις απασχόλησης —και αυτό φαίνεται άλλωστε από την πορεία της οικονομίας- και παράλληλα να δίνει μία νέα πνοή στο αναπτυξιακό πνεύμα των νέων επενδύσεων. Βλέπετε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που αποτελούν πράγματι τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας και από πλευράς απασχόλησης και από πλευράς εισοδήματος, να έχουν και μέσα από τους φορολογικούς συντελεστές την αναδιάταξη που κάνετε, αλλά και μέσα κυρίως από τα κίνητρα που δίνετε με τη μη φορολόγηση των μερισμάτων, να έχουν μία νέα τάση προς περαιτέρω εσωτερική επένδυση, δηλαδή να επανεπενδύουν τα κεφάλαιά τους. Και αυτό άλλωστε το κάνατε πράξη στα 2,5-3 χρόνια τώρα και αποδεικνύεται: πρώτον, από τη μείωση της ανεργίας —από το 11,5% έχει φθάσει στο 8,3%- δεύτερον, από τη μείωση των ελλειμμάτων, τρίτον, από τη μείωση του δημοσίου χρέους.
Οι ασθενέστερες τάξεις: ξέρετε γιατί έφυγε το ΠΑ.ΣΟ.Κ.; Δεν μπορούσε να αντισταθεί σε κανένα από τα επιχειρήματά μας. Δεν μπορούσε να αντιπαραθέσει κανένα από τα επιχειρήματα. Τι έχει να πει σε ό,τι αφορά τις ασθενέστερες τάξεις; Τίποτε απολύτως. Αν κάνετε μία συγκριτική της δικής τους φορολογικής πολιτικής των προηγούμενων χρόνων δύο δεκαετίες σχεδόν με τη δική σας των τριών ετών, της Νέας Δημοκρατίας, τότε θα δείτε πράγματι ότι δεν υπάρχει σύγκριση, έχουμε τεράστια πλεονεκτήματα. Και αυτό το συνδέετε επίσης με πρόσθετα, με φοροαπαλλαγές σε διάφορες τάξεις ανθρώπων, οι οποίες υποφέρουν: η τάξη των ειδικών αναγκών, άνθρωποι με ειδικές ανάγκες, συνταξιούχοι, αγρότες κ.λπ.
(GM)
(2BA)
Επειδή είναι λιγότερος ο χρόνος μου, θα είχα πολλά περισσότερα να πω και κυρίως να πω κάτι πολύ σημαντικό: Πρέπει να ξέρουμε ότι οι ασθενέστερες τάξεις ενισχύονται περισσότερο με το είδος της πολιτικής που ακολουθείται ως φιλοσοφία. Διότι το δημόσιο χρέος ποιους κυρίως πλήττει; Πλήττει όχι μόνο κυρίως αλλά κατ’ αποκλειστικότητα τις ασθενέστερες τάξεις. Που οδήγησαν τα ελλείμματα και το δημόσιο χρέος οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ; Πάνω από το 120% με 125% και τα ελλείμματα πάνω από το 6,8% και 7,8%. Άρα εξουθένωσαν πράγματι τα εισοδήματα των ασθενέστερων τάξεων χωρίς να δίδουν καμία σημασία σε αυτό που λέμε κοινωνική συνοχή.
Δύο κουβέντες για τα δύο άλλα θέματα:
Όσον αφορά στον ΟΤΕ, μιλάει για ξεπούλημα η αντιπολίτευση. Και ήλθε και ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ να επιβεβαιώσει ότι ξεπουλάει η Νέα Δημοκρατία τον ΟΤΕ. Από τι; Από αυτό που άφησε; Άφησε ένα μερίδιο το οποίο εμείς βρήκαμε κάτω του 50%.
Τι σημαίνει ξεπούλημα; Ξεπούλημα σημαίνει να πουλήσω ένα αντικείμενο, να πουλήσω ένα περιουσιακό στοιχείο κάτω από την πραγματική του αξία.
Εδώ όμως, κύριοι συνάδελφοι, όταν ο ΟΤΕ είναι στο Χρηματιστήριο, η μετοχή του διαμορφώνεται καθημερινά από την προσφορά και ζήτηση, άρα έχει μια χρηματιστηριακή αξία. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι πρέπει να τη δώσουμε τη μετοχή όταν πράγματι η χρηματιστηριακή αξία βρίσκεται προς τα πάνω. Και σήμερα τι συμβαίνει στο Χρηματιστήριο Αθηνών αλλά και γενικά στα διεθνή χρηματιστήρια; Έχουμε αυξημένη χρηματιστηριακή τιμή. Επομένως, όχι μόνο δεν ξεπουλάμε, αλλά αντιθέτως αναβαθμίζουμε τη μετοχή του ΟΤΕ και επομένως θα έχουμε εισροή κεφαλαίων υψηλότερα από ό,τι αν ήταν μια άλλη εποχή όπου το Χρηματιστήριο θα ήταν προς τα κάτω, κάτι το οποίο είχε κάνει το ΠΑΣΟΚ.
Δεύτερον, στρατηγικό σύμμαχο ζητά το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας και αυτό εφαρμόζει η Κυβέρνηση.
Τι σημαίνει σύμμαχος, κύριοι συνάδελφοι; Δεν σημαίνει ούτε καν επενδυτής με την έννοια του στρατηγικού επενδυτή που λέει το ΠΑΣΟΚ. Σύμμαχος σημαίνει και στην αναπτυξιακή πορεία, άρα επενδυτική ανάπτυξη, αλλά και συγχρόνως στην επικοινωνία, στην συνεννόηση και κυρίως στο πως θα στηρίξουμε τις αποφάσεις της διοίκησης του μάνατζμεντ του ΟΤΕ. Άρα πως είναι δυνατόν η σημερινή Κυβέρνηση να ξεπουλήσει, όταν ζητά να βρει τον πλέον αποδοτικό σύμμαχο στην πορεία του ΟΤΕ και επομένως στο στρατηγικό μάνατζμεντ;
Αυτά, λοιπόν, πρέπει να τα καταλάβει το ΠΑΣΟΚ ότι δεν πιάνουν στο ΠΑΣΟΚ, γιατί ούτε τα θεωρητικά τους επιχειρήματα, ούτε τα πρακτικά, αλλά ούτε και η πολιτική την οποία ακολούθησε μέχρι τώρα μπορεί να στηρίξει την πολιτική την οποία έρχεται σήμερα ως αντιπολίτευση να εφαρμόσει έναντι της Κυβέρνησης.
Δύο κουβέντες για τον αναπτυξιακό νόμο:
Έρχονται επίσης και αντιδρούν στο νόμο που έρχεται ως τροπολογία που κατατίθεται από την Κυβέρνηση για τον αναπτυξιακό νόμο. Αλλά ξεχνάμε ένα πράγμα, ότι η Ευρωπαϊκή ‘Ένωση δεν μας δίνει την ευχέρεια να συνεχίσουμε την εφαρμογή του υπάρχοντος αναπτυξιακού νόμου πέρα από τις 31/12/06. Δεν μπορούμε. Πρέπει από 1/1/07 να εφαρμοστεί ο νόμος πλέον της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δηλαδή ο Κανονισμός, αλλά με νέες προοπτικές τις οποίες δίνει η τροπολογία την οποία καταθέτει η Κυβέρνηση. Άρα τι θα θέλαμε; Ολόκληρη η επικράτεια να είναι στα αναπτυξιακά κίνητρα, ή θα έπρεπε μόνο ορισμένες από τις περιφέρειες ως ο νόμος ο νυν ισχύων προβλέπει;
Εμείς λέμε, λοιπόν, ότι όλη η ελληνική επικράτεια πρέπει να μπει στον αναπτυξιακό νόμο, γι’ αυτό λοιπόν και η τροπολογία προβλέπει ολόκληρη η επικράτεια να μπει στα αναπτυξιακά κριτήρια από 1/1/07 διαφορετικά θα είχαμε κενό χρονικό εφαρμογής νόμου και επομένως θα χάναμε σημαντικές επιδοτήσεις.
Ακόμα, πρέπει να καταλάβουμε ότι εάν δεν είχε κατατεθεί η συγκεκριμένη τροπολογία, δεν θα είχαμε τη δυνατότητα να ενισχύσουμε επιλέξιμες και συμβατές επενδυτικές δραστηριότητες.
Και όχι μονάχα συμβαίνει αυτό με την τροπολογία αλλά παράλληλα δίνει και τη δυνατότητα αύξησης από το 55% στο 60%για τις μικρές επιχειρήσεις, από το 45% στο 50% για τις μεσαίες και από το 30% στο 40% για τις μεγάλες.
GM
Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε, λέγοντας το εξής. Κανένας δίνει τις μάχες στο πεδίο της μάχης και δεν κρύβεται στα μετόπισθεν γιατί τότε θα χάσει και τον πόλεμο. Και φοβάμαι ότι το ΠΑ.ΣΟ.Κ. πάει να κερδίσει τάχα μια μάχη αλλά τελικά θα χάσει τον πόλεμο όπως έχασε τις εκλογές του 2004 θα χάσει και τις επόμενες και χάνει και την κοινοβουλευτική μάχη όπου πρέπει κανένας να δείχνει και την δημοκρατικότητά του.
Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Κάντε κλικ εδώ για να δείτε την ανακοίνωση υποψηφιότητας του Ξ. Βεργίνη για το Δήμο Λευκάδας και να εγγραφείτε στο κανάλι του στο YouTube.
Ηρώων Πολυτεχνείου 9
1ος όροφος
Τηλ. 26450-24506
Φαξ 26450-29494
31100 - ΛΕΥΚΑΔΑ
Email: xverginis@gmail.com