Κύριε Διευθυντά ,
Η ημέρα της υπογραφής (17/3/10) , από τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ της σύμβασης του έργου Οδικής Σύνδεσης περιοχής Ακτίου - Λευκάδας με την Ιόνια Οδό , αποτελεί για όλους τους κατοίκους της περιοχής και ιδιαίτερα για τους Λευκαδίτες μια ξεχωριστή , ιστορική θα έλεγα μέρα!Για μένα, ειδικότερα αποτελεί ημέρα δικαίωσης των αγώνων μου ,ως βουλευτής (2004-2007) όταν με πάθος και πείσμα πίεζα τον τότε Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ.Σουφλιά (σε κατ' ιδίαν συναντήσεις και από του βήματος της Βουλής ) το συγκεκριμένο έργο να συμπεριληφθεί στο Γενικό Σχεδιασμό και Χρηματοδότηση έργων της ευρύτερης περιοχής (συμπαραστάτης ο τότε Γενικός Γραμματέας κ. Γ.Τρυφωνίδης).
Για ιστορικούς λόγους αναφέρω:
α) στη 1/10/2004 υπογράφτηκε η Σύμβαση για ανάθεση των μελετών (προμελέτες και οριστικές μελέτες)
β) στις 26/4/2005 έγινε η αναγγελία του έργου από τον κ.Σουφλιά στο Μεσολόγγι ,ενώ επανέλαβε στα Γιάννενα και στη Βουλή (ήμουνα πάντα παρών).
γ) στις 2/6/2009 , το έργο δημοπρατήθηκε σε 4 εργολάβους και
δ) τον Σεπτέμβριο του 2009 εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριοη δαπάνη του έργου 338,2 εκατ. ευρώ (πριν τις εθνικές εκλογές του Οκτωβρίου του 2009).,αφού απορρίφθηκαν σχετικές ενστάσεις .
Το έργο εντάχθηκε στο μέτρο 3,6 του επιχειρησιακού προγράμματος ΟΑΛΠΑ.
Είναι γεγονός οτι προυπήρξε έγκριση της Προκαταρκτικής Μελέτης στις 10/4/2001.Όμως , έγινε νέος σχεδιασμός του έργου και η οριστική μελέτη έχει συμπεριλάβει σημαντικότατες αλλαγές(άλλωστε τέτοιες προκαταρκτικές μελέτες υπάρχουν χιλιάδες χωρίς καμία τύχη).Επομένως το έργο μελετήθηκε ,χρηματοδοτήθηκε δημοπρατήθηκε και εγκρίθηκε από το Ελεκτικό Συνέδριο επί ημερών της ΝΔ.Αυτό που έμεινε για να αρχίσουν οι εργασίες ήταν η υπογραφή από το νέοΥπουργό ,που χρειάστηκαν έξι μήνες!Αλλά ας πούμε τέλος καλό, όλα καλά!
Το έργο αποτελεί τομή στην αναπτυξιακή πορεία της περιοχής γιατί δημιουργεί νέα δεδομένα και αξιόλογες προοπτικές .Είναι ένας δρόμος 48,5 χλμ , πλάτους 17μέτρων ,διεθνών προδιαγραφών ,κλειστός με διαχωριστικό στη μέση , με ανισόπεδες και ισόπεδες διαβάσεις και ελάχιστες στροφές.Μία απόσταση που σήμερα θέλει περίπου μία ώρα με σημαντικούς κινδύνους , θα χρειάζονται μόνο 18 λεπτά.
Είναι περιττό να τονίσω οτι περιμένουμε και την υλοποίηση του μέρους της μελέτης που αφορά την σύνδεση Αγ.Νικολάου- Λευκάδα και Ακτίου-Λευκάδας.
Κλείνοντας ,θέλω να υπογραμμίσω πόσο τα γεγονότα με δικαιώνουν , όταν έγραψα πρίν γίνω βουλευτής και υλοποίησα όταν έγινα βουλευτής , το αναπτυξιακό πρόγραμμα για τη Λευκάδα.Όλα τα έργα που είχα καταγράψει , φρόντισα να εγκριθούν ως μελέτες , να χρηματοδοτηθούν και να αρχίσει η υλοποίησή τους!
Θυμίζω στους Λευκαδίτες να διαβάσουν το συγκεκριμένο πρόγραμμα που είχα παρουσιάσει στη Λευκάδα ,αλλά και να ξαναδιαβάσουν το προεκλογικό μου φυλλάδιο των εκλογών του 2007"Απολογισμός έργου για τη Λευκάδα -Μάρτιος 2004/Αύγουστος 2007".Εκεί θα βρούν τη φιλοσοφία , το σχεδιασμό, το προγραμματισμό καθώς και την έγκριση και χρηματοδότηση-υλοποίηση όλων των έργων(στη σελίδα 14 θα βρούν το συγκεκριμένο έργο).
Αλήθεια , τι θα΄ταν η Λευκάδα σήμερα χωρίς αυτά τα έργα και πώς θα μπορούσαν να υλοποιηθούν με τη σημερινή κατάσταση !
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
Ξενοφών Βεργίνης
Κάντε κλικ εδώ για να δείτε την ανακοίνωση υποψηφιότητας του Ξ. Βεργίνη για το Δήμο Λευκάδας και να εγγραφείτε στο κανάλι του στο YouTube.
Ηρώων Πολυτεχνείου 9
1ος όροφος
Τηλ. 26450-24506
Φαξ 26450-29494
31100 - ΛΕΥΚΑΔΑ
Email: xverginis@gmail.com