ΞΕΝΟΦΩΝ Ν. ΒΕΡΓΙΝΗΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΛΕΥΚΑΔΟΣ Ν.Δ.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗ κ. ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΡΕΚΑΤΣΙΝΑ
ΕΡΩΤΗΣΗ 1
Ένα χρόνο μετά το σεισμό της 14ης Αυγούστου, στο μεγαλύτερο τμήμα του νομού δεν έχουν αποκατασταθεί οι ζημιές των δημοσίων έργων(λιμάνια, οδικό δίκτυο). Μελέτες που αφορούσαν ολοκληρωμένες παρεμβάσεις σε δρόμους και λιμάνια, παρόλο που εγκρίθηκαν από το Νομαρχιακό Συμβούλιο Λευκάδας, δεν χρηματοδοτήθηκαν από το Υπουργείο Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων. Πού βρίσκεται το όλο ζήτημα; Ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων ότι ήδη ανατέθηκε σε τρεις εργολάβους το έργο αποκατάστασης του δρόμου Τσουκαλάδες- Πευκούλια- Άγιος Νικήτας. Το Νομαρχιακό Συμβούλιο Λευκάδας, σύμφωνα με το δελτίο τύπου που εξέδωσε στις 12-2-2004) είχε εγκρίνει στις 11-2-2004 την μελέτη αποκατάστασης του συγκεκριμένου οδικού δικτύου, διατυπώνοντας μάλιστα και οκτώ παρατηρήσεις, που δημιούργησαν ανησυχίες για το κατά πόσον ο ανακατασκευασμένος δρόμος, θα είναι ασφαλής. Τελικά με ποια μελέτη θα εκτελέσουν το δρόμο οι εργολάβοι; Και, εκτιμάται ότι θα γίνει αξιόπιστη δουλειά;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Πράγματι, συμπληρώνονται ένδεκα μήνες από το σεισμό της 14/08/03: περίπου επτά μήνες ΠΑΣΟΚ προ των εκλογών της 7/03/04 και τέσσερις μήνες ΝΔ μετά τις εκλογές. Ο απολογισμός επιβάλλεται.
Είναι γνωστό σε όλους μας ότι στο διάστημα προ των εκλογών, εκτός από υποσχέσεις, μια πρόχειρη καταγραφή των προβλημάτων και μια βιαστική μελέτη για το δρόμο Τσουκαλάδες- Αϊ Νικήτας, κάτι άλλο δεν έγινε! Ακόμη και το βοήθημα των 600 ευρώ που προβλέπεται να δίνεται εντός δεκαημέρου από το σεισμό δεν έχει δοθεί σε όλους τους δικαιούχους. Τέσσερις μήνες μετά τις εκλογές (κανονικά χρήσιμος χρόνος ούτε τρεις μήνες) αρκετά θέματα έχουν υλοποιηθεί ή έχουν βρει το δρόμο για την υλοποίησή τους. Ο αγώνας υπήρξε σκληρός και βέβαια συντονισμένος με την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Συγκεκριμένα, μετά από έντονες και διαρκείς παρεμβάσεις:
1) Έχει ολοκληρωθεί η λεπτομερής καταγραφή των προβλημάτων του νομού, μετά από αλλεπάλληλες επισκέψεις τεχνικών συμβούλων και αρμόδιων υπηρεσιακών παραγόντων του ΥΠΕΧΩΔΕ (υπάρχουν οι σχετικές εκθέσεις).
2) Επικυρώθηκε η ανάθεση σε τρεις κατασκευαστικές εταιρείες του δρόμου
Τσουκαλάδες- Αϊ Νικήτας, αφού προηγουμένως προστέθηκαν νέα σημεία
παρέμβασης στην περιοχή Αϊ Νικήτα. Το έργο βρίσκεται σε εξέλιξη και
πιστεύω ότι θα γίνει πολύ καλή δουλειά.
3) Χρηματοδοτήθηκαν(για αποκατάσταση- διάνοιξη και διαπλάτυνση) οι δρόμοι:
α) Χορτάτα- Νικολή- Μανάση- Αϊ Πέτρος (350.000 ευρώ ή 120.000.000 δρχ.)
β) Κομηλιό (αρχή) προς Δράγανο (100.000 ευρώ ή 34.000.000 δρχ.)
γ) Καλαμίτσι προς παραλία (70.000 ευρώ ή 24.000.000 δρχ.)
δ) Χορτάτα- Αϊ Πέτρος (μικρές παρεμβάσεις- αποκαταστάσεις).
Η ανάθεση των εργασιών βρίσκεται σε διαδικασίες της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.
4) Ολοκληρώθηκαν οι μελέτες, οι διαδικασίες ανάθεσης και η χρηματοδότηση των λιμανιών: Λευκάδος- Λυγιάς- Νυδριού και Βασιλικής. (Θα ακολουθήσουν τα λιμάνια: Νικιάνα- Περιγιάλι- Μεγανήσι κ.λ.π.).
Πριν δέκα ημέρες - μετά από διαγωνισμό- το έργο ανατέθηκε σε κατασκευαστικές εταιρείες. Οι εργασίες πρέπει να αρχίσουν συντόμως.
5) Εγκρίθηκε η χρηματοδότηση της υδροδεξαμενής στα Χαραδιάτικα.
6) Εγκρίθηκε η χρηματοδότηση της περιβαλλοντικής μελέτης για τις λαϊκές πολυκατοικίες και προχωρεί προς έγκριση η υπαγωγή του νέου οικοπέδου στο σχέδιο πόλεως. Γίνονται προσπάθειες να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν.
7) Συνεχίστηκε η καταβολή του βοηθήματος των 600 ευρώ στους δικαιούχους.
8) Εγκρίθηκε η καταβολή αποζημίωσης για την οικοσκευή σε 200 δικαιούχους. Η προσπάθεια για το θέμα αυτό συνεχίζεται.
9) Με απόφαση της Ένωσης Τραπεζών και έγκρισης των Διοικήσεων των Εμπορικών Τραπεζών δόθηκε η δυνατότητα σε όλους τους εμπόρους και επαγγελματίες αλλά και άλλους σεισμόπληκτους να χρηματοδοτηθούν με επιδοτούμενα δάνεια και εγγύηση του Δημοσίου. Παράλληλα, τους δόθηκε η δυνατότητα να διακανονίσουν τα χρέη τους.
10) Συνεχίζουν οι χρηματοπιστωτικές καταβολές στους δικαιούχους μέσω του ΤΑΣ.
Όπως αντιλαμβάνεσθε έγιναν πάρα πολλά μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα! Ο αγώνας, όμως, συνεχίζεται προκειμένου να υλοποιηθεί η χρηματοδότηση του Νομαρχιακού Προγράμματος για το υπόλοιπο οδικό δίκτυο και για τα λιμάνια: Νικιάνας- Περιγιαλιού και Μεγανησίου και όπου χρειασθεί σε Κάλαμο και Καστό.
ΕΡΩΤΗΣΗ 2
Η εξεύρεση Χώρου Υγειονομικής Ταφής Αποβλήτων (ΧΥΤΑ) στο νομό της Λευκάδας χρονίζει. Τι ακριβώς προβλέπεται να γίνει; Δεδομένου ότι υπάρχει νομοθεσία αλλά και αποφάσεις του <νομαρχιακού Συμβουλίου;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Όσον αφορά το ΧΥΤΑ έχω πάρει ξεκάθαρη θέση. Είμαι ο πρώτος που εδώ και τριάντα χρόνια έχω πάρει θέση που επιβεβαιώνεται καθημερινά. Δηλαδή ότι: τα προβλήματα ΧΥΤΑ και Βιολογικών καθαρισμών πρέπει να αντιμετωπισθούν σε ενιαίο πρόγραμμα, διανομαρχιακό και διαπεριφερειακό με την Αιτωλοακαρνανία λόγω στενής και ιδιαίτερης εδαφολογικής γειτνίασης. Όχι μόνο το έχω πει και το έχω αρθρογραφήσει, αλλά επιπλέον έχω κάνει ανάλογη μελέτη και το υποστήριξα και στη Βουλή. Αν αυτή η λύση δεν προχωρήσει, για διάφορους λόγους, τότε πρέπει να βρεθούν ΑΜΕΣΑ άλλες λύσεις.
Υπάρχουν, ως γνωστό, αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων και του Νομαρχιακού Συμβουλίου. Με τελευταία νομοθετική ρύθμιση και το θέμα ΧΥΤΑ μεταφέρεται στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας. Σας βεβαιώνω ότι το θέμα με απασχολεί περισσότερο από κάθε άλλο.
ΕΡΩΤΗΣΗ 3
Προεκλογικά είχατε πει ότι ανάμεσα στις προτεραιότητές σας είναι η προστασία των παραλιών και η ενίσχυση του τουρισμού. Με ποιο τρόπο μπορεί να επιτευχθεί η ενίσχυση του τουρισμού στον νομό;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Επιμένω στη πολιτική προστασίας των ακτών και στη διατήρηση της καθαριότητας ως βασικότερο όρο, όχι μόνο ανάπτυξης αλλά και επιβίωσης του τουρισμού. Και αν αυτό επιβάλλεται παγκοσμίως πολύ περισσότερο ισχύει για τη Λευκάδα, της οποίας οι ακτές περιλαμβάνονται στις ομορφότερες και καθαρότερες παραλίες.
Για τη Λευκάδα η πολιτική προστασίας των ακτών δεν εξαντλείται μόνο στην καθαριότητα αλλά κυρίως στην πολιτική προστασίας ύπαρξής τους. Δηλαδή, υπάρχει υπαρξιακό θέμα για τις ακτές. Στις τελευταίες δύο δεκαετίες όχι μόνο περιορίσθηκε το εύρος των παραλιών αλλά και μερικές εξαφανίστηκαν ή διατρέχουν τον κίνδυνο να εξαφανισθούν.
Χρειάζεται πρόσφατη μελέτη των υπόγειων ρευμάτων της θάλασσας, κατασκευή βραχιόνων και το συντομότερο δυνατόν η απόφραξη της Aμμόγλωσσας, η οποία σήμερα, ως έχει, ξαναστέλνει τα ρεύματα προς τα πίσω και έχει καταστρέψει την παραλία του Αϊ Γιάννη και άλλες. Η άμμος να χρησιμοποιηθεί για εμπλουτισμό των λουτροακτών.
Έχω συζητήσει το θέμα με τις τοπικές αρχές. Γνωρίζω ότι ο Δήμαρχος Λευκάδος ο κ. Γ. Γληγόρης έχει ενδιαφερθεί να συνταχθεί μια τέτοια μελέτη. Προσωπικά θα επιδιώξω τη στήριξη και υλοποίηση της πολιτικής, όπως ανέφερα.
ΕΡΩΤΗΣΗ 4
Θα είχε σκοπιμότητα και χρησιμότητα να συνδεθούν όλα τα νησιά του νομού με φέρυ- μπωτ; Λόγου χάρη το Μεγανήσι με το Νυδρί συνδέεται. Ο Καστός όμως; Ο Κάλαμος;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών αναμφισβήτητα έχει προτεραιότητα ιδιαίτερα για τους κατοίκους των απομονωμένων νησιών, κυρίως δε και κατά τους χειμερινούς και φθινοπωρινούς μήνες, ιδιαίτερα για κοινωνικούς λόγους. Αντιλαμβάνεται, όμως, κανένας ότι η λύση του θέματος δεν είναι εύκολη, λόγω του υψηλού κόστους στήριξης. Το κράτος πρόνοιας ωστόσο οφείλει να βρει εφικτή λύση. Το θέμα θα θέσω ακόμη στη Βουλή. Πρέπει και στα Ιόνια νησιά (και όχι μόνο στα νησιά του Αιγαίου), να εφαρμοσθεί η Νησιωτική Πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Κάντε κλικ εδώ για να δείτε την ανακοίνωση υποψηφιότητας του Ξ. Βεργίνη για το Δήμο Λευκάδας και να εγγραφείτε στο κανάλι του στο YouTube.